lördag 21 april 2012

Onormalt normalt




Idag vaknade jag med en märklig känsla, det var något som inte stämde. När jag tillslut kom på vad det berodde på så blev jag glad – min puls var normal, och det är ju ganska onormalt i dessa dagar.

Så, nu får vi se hur länge detta onormala normaltillstånd håller i sig – några timmar, några dagar..? Förhoppningsvis håller det i sig tills det är dags för operationen nästa vecka.

Mitt stora mysterium just nu är hur jag själv skall kunna påverka att pulsen håller sig normal de närmsta dagarna. Ska jag anamma råden jag har fått från en läkare att hålla mig borta från ”nattsudd, kaffe och sprit” – eller ska jag lyssna till de andra läkarna som säger att det inte spelar någon roll så länge man inte bälgar i sig något av det? Lagom är väl bäst, som med allt annat antar jag.

2 kommentarer:

  1. Kan ju inte vara bra att sluta tvärt med kaffe, nattsudd och sprit ;)
    Skönt att höra att du får göra operationen nästa vecka så att du snart får leva 'normalliv' igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag menar det.. Man har ju byggt upp det under rätt många år så det skulle ju bli soom en chock att sluta helt.. ;)
      Tack!

      Radera