fredag 16 maj 2014

Ett steg framåt


Nu är det ungefär nio månader sedan jag drabbades av min stroke och fem månader sedan jag lämnade sjukhuset. Efter ytterligare tid med träning på Dagrehab är det avslutat och jag har, på eget initiativ, börjat träna på ett ställe jag tidigare har tränat vid.

 

Att gå tillbaks behöver inte betyda att man backar

 

I veckan som gick hade min läkare, min arbetsgivare, Försäkringskassan och jag ett avstämningsmöte där vi skulle diskutera min återgång i arbete. Slutresultatet blev bättre än vad jag hade räknat med innan. Under maj och juni kommer jag att fortsätta besöka min arbetsplats ca en gång i veckan för det sociala och eventuellt läsa in mig lite. I mitten av augusti kommer jag att börja arbetsträna. 

Det känns väldigt skönt för mig att jag äntligen kan ta ett steg framåt!

6 kommentarer:

  1. Härligt och skönt att höra att det går framåt!

    SvaraRadera
  2. Grattis! Goda nyheter!!!!

    SvaraRadera
  3. Så roligt att läsa! Stort LYCKA TILL i fortsättningen, oavsett om det blir med stora kliv, små myrsteg eller t.o.m. lite trampande på samma fläck ibland, så går det framåt.

    SvaraRadera