tisdag 15 maj 2012

Så många böcker...

Så långt tillbaks jag kan minnas så har jag tyckt att det är kul med listor hit och dit. Böcker är också kul. Självklart har jag sedan lång tid en lista med böcker. Eller egentligen är det flera listor. En för böcker jag har, en för böcker jag vill ha och en för romaner jag har som fortfarande är olästa. Egentligen är det nog mer än romaner på denna listan. Mer korrekt är nog att det är böcker som jag kallar pärm-till-pärm-böcker, alltså såna jag vill läsa från första till sista sidan utan att hoppa hit och dit.
     På listan över olästa böcker finns det just nu 81 stycken. I vanlig ordning läser jag flera böcker samtidigt. Funkar bra om det är olika genre men inte bra om det blir till exempel två deckare.

Ikväll eller imorgon räknar jag med att läsa ut Rymmaren av Thomas Bodström. Ett utlåtande kommer väl här i bloggen i vanlig ordning. Självklart kan jag inte bara hålla mig till de andra fyra böckerna sedan utan kommer börja läsa det senaste nyförvärvet - Askungar av Kristina Ohlsson. Hon hyllas ju nu överallt verkar det som och jag tycker hon har en väldigt spännande bakgrund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar