onsdag 30 april 2014

Människor i bilder II

När jag trixade ihop det förra inlägget, Människor i bilder, insåg jag att jag hade fler foton på folk som jag ville ha med i inlägget. Dörför blir det nu en andra del istället.


Albansk fåraherde som var lika nyfiken på mig och min kamera som jag på honom.

Tingeltangelförsäljerska på Kap Verde.


Präst vid ett kloster i Makedonien.



Två vänner på besök på Balkan, här vid en fin utsiktsplats längs vägen i södra Kosovo.


Man som röstar i lokalvalet i Makedonien 2005.


Cigarrtillverkning på Kuba.

På ett kafé i Gostivar, Makedonien 2005 med en dåvarande kollega och en gammal tant som tyckte det var spännande att sitta vid vårt bord.
Man som vallade sina kor i bergen i Makedonien. Av honom fick jag veta den ungefärliga vägen till ett kloster jag letade efter. Vi hade ett intressant samtal på en blandning av makedonska, tyska, franska och hemmasnickrat teckenspråk.


Två kvinnor på en brygga längs Gambiafloden.



Kvinna på marknad i Khartoum, Sudan. Smygfotograferad från en minibuss. Mitt sudanesiska fototillstånd fick jag först några dagar senare.



"de dansande dervischerna" i Sudan


Karlstads Stadslopp 2013



Kvinnor i Sudans huvudstad Khartoum




En vän och hennes dotter



Vid studentcortégen för några år sedan



En högt saknad tidigare kollega, här på en temadag eller liknande långt ute i den värmländska skogen



Min systerson visar något som kan ha varit exakt sådär stort



Vid ett migrationsseminarium på den tjeckiska landsbygden


Om du som ser detta anser att något av dessa foton inte bör vara med här av någon anledning, kontakta mig på christian.berghanel@yahoo.se så tar jag bort bilden.

2 kommentarer: