lördag 26 januari 2013

10 timmar till paradiset

Resa är bland det bästa man kan göra tycker jag. Även om jag ibland känner att det är gott att lämna höst- eller vinterrusk är det betydligt oftare jag reser till något än från något. Jag har rest en hel del i mina dar men inte långväga så himla ofta. Fortfarande tycker jag det är fantastiskt att man kan sätta sig på ett plan och korsa Atlanten på några timmar.
Igår, torsdags, lämnade min sambo och jag ett sjutton grader kallt Arlanda för att drygt tio timmar senare landa påBarbados.
Vi hann fram till hotellet precis så vi fick se det turkosa vattnet, den vita stranden och de vajande palmerna innan solen sänkte sig i Karibiska havet. Senare på kvällen satt vi på vår terrass och filosoferade. Vi kom fram till att det kändes som vi bodde mitt i Universeum - fuktig behagligt luft, märkliga ljud, färgglada fåglar, palmer och bananträd...
Idag den första hela dagen har vi tagit det lugnt. Försökt komma in i det rätta tempot. Det blev några timmar i skuggan vid poolen. Bara några meter ner till den härliga stranden där det blev några korta promenader. Ett skönt dopp i havet blev det såklart också.

3 kommentarer:

  1. Visst ar det fascinerande att man byta klimat,vardsdel pa ett åar timmar!! Ha en underbar semester!!!

    SvaraRadera
  2. Det ser fantastiskt ut - ha en jättebra och härlig semester och njut så mycket ni orkar!

    SvaraRadera