söndag 21 juli 2013

I väntan på operation, en nätt liten blodförgiftning

Det har varit lite tomt i bloggen de senaste veckorna, och det kommer förmodligen se likadant ut några veckor framöver.

Den 6:e juni i år skrev jag ett inlägg som hette "Ett år efter ablationen", där jag nämner om förträngningen jag har efter att ett inopererat nät har gått sönder, och hur jag inte orkar med mycket alls. I "Hjärtfel" ett blogginlägg från 15:e januari 2012 beskriver jag närmare om detta nät och klaff vid hjärtat.

Konditionen blev ännu mer försämrad, jag träffade läkaren igen. Jag blev helt sjukskriven och fick en operationstid i början av augusti.

För tre veckor sedan åkte jag på vad jag trodde var influensa. Några dagar senare, och i sämre tillstånd, konstaterades det på sjukhuset att jag hade en infektion. I drygt två veckor har jag nu legat på sjukhuset med blodförgiftning, förmodligen har infektionen gått till hjärtklaffarna. Jag får intravenös antibiotika 5 gånger per dygn, och så ska jag ha det i 6 veckor. Ingen operation förrän infektionen har gått ur kroppen.

4 kommentarer:

  1. Usch, det lät inte bra alls! Hoppas du blir av med infektionen inom snar framtid!!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du blir aterstalld snart! Det lat inget vidare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Pia! Infektionen är ur kroppen. Tyvärr fick jag en stroke under tiden jag låg på sjukhuset och blev delvis förlamad i vänster arm/hand och ben/fot. Jag tränar och det går i alla fall framåt.

      Radera