tisdag 12 november 2013

Arbetsförberedelser

Nu är det nästan 5 månader sedan jag jobbade. Mellan då och nu har jag drabbats av blodförgiftning, något hjärtinfarktliknande och en stroke. Under hela den här tiden har jag haft två riktigt stora mål - att komma hem och att börja arbeta igen.
Idag besökte jag min arbetsplats för fjärde gången efter stroken. För er som inte vet, jag arbetar som handläggare på Migrationsverket i teamet som har hand om återvändande, dvs underrättar och ser till att av- och utvisningsbeslut verkställs.
Huvudsyftet med dagens, liksom de tidigare, besök var att hälsa på kollegorna. Denna gång hade jag också valt att närvara vid teamets veckomöte. Min tanke inför det var att känna in hur "snacket går" nu och vad som är "på tapeten". Detta som min egen idé om att en fas att förbereda mig inför den dagen jag faktiskt kan börja jobba igen. När jag har diskuterat detta med min läkare så har hon gissat på att jag kanske kan börja jobba lite framåt våren, typ i mars.
På mötet togs stresstermometern upp, som vi alltid gör. Trots att stressiffrorna hos de flesta låg relativt högt så märkte jag ett lugn och en harmoni bland kollegorna. Detta gissar jag att alla är med och påverkar eftersom vi arbetar bra som ett team istället för x antal handläggare.  Det märktes också att den nuvarande tillfälliga teamledaren sprider lugn och harmoni i teamet. Därtill är hon mycket duktig, vilket jag visste sedan tidigare. Det gav mig mycket att vara på jobbet några timmar idag och delta i teammötet. Nu är jag ännu mer taggad att börja jobba!!!


From stroke to walk
Häromdagen ställde jag upp mina hjälpmedel på golvet på sjukhuset och tog kort. Jag tycker det ser ut som en utvecklingskedja jag har haft efter stroken, från sängliggande till att gå med käpp, via rullstol, bock, krycka. Jag kan bara konstatera att det har gått framåt och att jag har varit duktig.
My evolution - from stroke to walk
 

4 kommentarer:

  1. Alltid bra att ha mål. Då kommer man framåt fortare.

    SvaraRadera
  2. Absolut har du varit jätteduktig!!

    SvaraRadera
  3. Du har all anledning att kanna dig stolt! Vilka framsteg och nu med nytt mal att borja jobba!!!

    SvaraRadera