söndag 10 november 2013

Permission

I helgen har jag haft permission från sjukhuset och varit hemma. Jag åkte hem sent på fredag eftermiddag och tillbaks till sjukhuset idag söndag på eftermiddagen. Jag har varit hemma på permission några gånger tidigare men detta var den längsta perioden. 2 nätter i sin egen säng!
Helgen ägnades mestadels till att bara ta det lugnt, sova länge och bara gå runt och skrota i pyjamas. Och äta icke-sjukhusmat. På kvällarna blev det soffhäng framför tv:n. På förmiddagen idag tog sambon och jag en liten kort promenad ute. Det är verkligen skillnad nu när jag använder käpp att gå med mot för några veckor sedan när det var rullstol som gällde.Imorgon är det 3 månader sedan jag fick min stroke.
Jag har en slappardag i flanellpyjamas i sängen med en whiskytidning.
 

3 kommentarer:

  1. Härligt med framsteg!

    SvaraRadera
  2. Det ser valdigt trevligt ut med bade flanellpyjamas och tidskrift! Harligt att kunna vara hemma och slippa sjukhusmiljon for nagra dagar!

    SvaraRadera