torsdag 5 januari 2012

...och året som har börjat

Eftersom förra blogginlägget handlade om det gångna året så får väl detta handla om året som precis har börjat. 2012 har börjat rätt bra tycker jag - om man nu vågar säga så när det endast har gått några dagar…

På jobbet har det börjat lugnt. Det är skönt på ett sätt men det är också en bra grundförutsättning för att man kan vara rejält laddad när/om det drar igång ordentligt och då också få ett riktigt bra resultat.
Vad kan man förvänta sig av detta året tro? Jag hoppas att 2012 kommer bli ett mycket bättre år än 2011 vad gäller den egna hälsan. Dessutom hoppas jag att mina nyårsambitioner ska kunna falla väl ut. Jag hoppas på många trevliga stunder med de människor jag gärna umgås med. Det finns inte så många planer för året än. Min sambo och jag har kommit fram till att inte åka på någon långresa denna vinter men vi hoppas vi får möjligheten nästa vinter istället. Jag hoppas också att vi kan göra någon trevlig liten resa till sommaren – inom eller utanför landet. Några små lösa planer på en resa till Island på sensommaren eller hösten med några vänner från universitetstiden finns också. Fast vi har haft många planer förr…



Några roliga, tråkiga och intressanta saker kommer såklart hända ute i världen. I juli och augusti kommer sommar-os gå i London (bra tevetider då förhoppningsvis..!), och i början av november är det presidentval i USA. Ska Obama lyckas sitta kvar?

Om man ska våga sig på att sia om året så gissar jag på att SAAB-affären kommer att svänga hit och dit några gånger, Sveriges ekonomi kommer att stärkas medan den italienska, grekiska och spanska diton kommer krackelera (igen). Kvällspressen kommer hitta (på) något nytt sätt att förnedra kungafamiljen eller några andra stackars människor. Jag gissar också på att protesterna kommer att fortsätta på Tahirtorget i Kairo, och bilbomber kommer fortsätta att brisera i Irak och Afghanistan.

Men först kommer en helg som skall tillbringas med nära och kära!

2 kommentarer: