söndag 21 oktober 2012

Ramlösa

Är det någon som har noterat designförbättringen på min blogg? Smaken är visserligen olika, designförsämring kanske andra tycker. Vi får väl kalla det designförändring.

Vad är det då som har hänt? Äntligen och efter mycket letande och trixande så har jag fått bort de vita (fula?) ramarna runt alla bilder!

Det är knepigt att det automatiskt läggs på ramar på bilder och att man inte enkelt kan ta bort det. Nuförtiden har har man ju faktiskt många mallar och dylikt att gå efter när man gör en blogg. Lösningen fanns i kodmallen. Sånt är jag inte van vid att pilla med. Jag hittade lösningen i bloggen Fixa din Blogspot under rubriken Ta bort ram på bilder. Det blev till att hålla tungan rätt i mun och följa instruktionen. Det verkar i alla fall funka bra. Bilderna är nu äntligen ramlösa!

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset! Det ska jag ta tag i när andan faller på! (Jag vet inte vad det beror på, men väldigt ofta när jag försökt ta mig in på din blogg har jag mötts av beskedet att "den är bara öppen för vissa" eller något liknande. Men ibland, som precis nu, går det jättebra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att bloggen bara är öppen för vissa har jag inte stött på, annars tycker jag det kan vara en del märkligheter ibland. De vita ramarna stör inte så mycket på din sida eftersom bakgrunden är ljusare än på min blogg. Men stör man sig så stör man sig... :)

      Radera