lördag 8 december 2012

Julmarknad. Igen.

För andra helgen i rad så var jag på julmarknad. Även denna gång i Karlstad, fast på Mariebergsskogen.
Till skillnad från förra helgens julmarknad på Alsters herrgård så var det nu full vinter med snö. Liksom då var det dock kallt idag. De där julmarknaderna påminner annars om varandra rätt mycket. Det säljs ostar, ljusstakar och tovade tomtar. Det går att äta svindyr vildsvinskorv med bröd och dricka varm egentillverkad must. Idag nöjde jag mig med värmländs kôlbulle (igen!) och brända mandlar. Ja, lite av den där varma äppelmusten blev det också.


6 kommentarer:

  1. Alskar den oversta bilden, sa vacker!! Jag ar lite avis pa dig som mumsar dig igenom julmarknader :). Men visst ar det lite samma utbud pa alla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Är också nöjd med den bilden. Det är kul att det bkir rätt hyfsade bilder från mobiltelefonerna nuförtiden. :)

      Radera
  2. Håller absolut med - jätteläcker bild! Lite (bara lite!) längtar jag nog efter kyla och snö, men snart...!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marina! Jag tycker snön och kylan är okej så där till vardags när man inte behöver vara ute mer än nödvändigt. Men jag är ingen utemänniska på vintern.
      Är du på väg hemåt Sverige igen?

      Radera
    2. Jo, nu börjar det dra ihop sig. Vi åker på måndag och sedan blir jag nog kvar tills någon gång i mitten av januari.

      Radera
    3. Välkommen till ett vintrigt och fint Värmland!

      Radera