lördag 9 februari 2013

Hemma igen

Turtle Beach, i bakgrunden Dover Beach Hotel där vi bodde.
 
Sådär ja, då var den semestern över och vi är hemma från Barbados. Vet inte om det är tidsomställningen (5 timmar) eller den uteblivna sömnen som gör att vi båda här hemma går som i koma. Hemresor brukar alltid vara sega. Som vanligt var det en del väntetid från att man hade checkat ut från hotellet tills det var dags att åka till flygplatsen. Lite strul med det och förseningar gjorde att planet lyfte en timme senare än planerat. Sedan tio timmar i en trång flygstol och nattflygning. Det finns säkerligen förklaringar, men lite irriterad blir man när flygplanspersonalen går runt mitt i natten för att ta upp tax free-beställningar och att de kommer på när det bara är tre timmar kvar av flygningen att det det går att släcka ner i kabinen. Väl på Arlanda gick allt bra. Bagaget kom snabbt och vi blev inte invinkade i tullen. Snabbt och smidigt med Arlanda Express till Centralstationen i Stockholm (eller City som Stockholmarna så käckt kallar det). Efter en viss väntan där så blev det X3000 hem till Karlstad. Tack SJ för att ni fick ström i tåget åt det hållet i alla fall.

Nu har jag laddat in och börjat sortera de 784 bilderna jag hade lyckats ta med min "riktiga" kamera. (Bilderna från de tidigare blogginläggen från Barbados var tagna med mobilen.) Jag har också börjat sortera alla intryck och upplevelser i huvudet. Förhoppningsvis kan detta i kombination bli några inlägg om Barbados här på bloggen framöver.

2 kommentarer:

  1. Ser verkligen fram emot mer bilder, Barbados later som paradiset!!!
    Georgien kan jag rekommendera! Enkelt att ta sig fram (man behover visserligen ryska for att ta taxi for de flesta aldre talar bara ryska eller georgiska) men annars talar de flesta engelska. Bra cafeer, restauranger, fina affarer, gamla stan med sin arkitektur, miljoner kyrkor! Underbar stad, underbar mat och vanliga manniskor!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var Barbados som paradiset. Vi har fått blodad tand för att besöka fler öar i Karibien. Nu får man väl vara hemma och vända på kronorna och suga på ramarna ett tag.

      Jag tror jag hade trivts väldigt bra i Georgien också! :)

      Radera