lördag 15 juni 2013

Karlstad Stadslopp 2013

Idag var det dags igen - Karlstad Stadslopp. Vinnare på herrsidan blev Patrik Andersson, Hälle IF och på damsidan Jessica Gunnarsson, SK Vidar.

Det är bara andra året jag tittar på loppet. I år stod jag närmare starten än förra året. Det gjorde att de flesta fortfarande höll samman i en massa och det blev inte lika utdraget som när jag tittade på loppet i fjol. Det kändes lite snöpligt idag eftersom det "var över" så snabbt. En annan trist sak jämfört med förra året var att det i år inte var så många löpare som hade klätt ut sig eller gjort jippo av loppet. Det var helt enkelt en massa löpare som snabbt drog förbi mig och min kamera. Här kommer i alla fall några bilder från loppet.

Är det någon som har kommit med på bild som inte vill vara där - hojta till med ett mejl så tar jag bort bilden. (christian.berghanel@yahoo.se)







Artiklar i VF och NWT om loppet.
Här är också mitt inlägg med foton från loppet 2012.

2 kommentarer: