lördag 18 februari 2012

En helt vanlig lördag

Det här bör vara något i stil med min 2.162:a lördag, om man gör en väldigt snabb och grov överslagsräkning. Ingenting hittills tyder på att det kommer bli en lördag som går till världshistorien för min egen del. Jag vaknade vid halvåttatiden. Var tung i huvudet och trött som tusan. Kände mig också illa till mods på något sätt och insåg att jag nog inte skulle kunna somna om. Gick därför upp och hade lite ”egentid” med sällskap av Facebook och DN på datorn, Wordfeud på mobilen, kaffe och en tidning om whisky – allt i en salig blandning.

Ett par timmar och en tallrik cornflakes senare återvände jag till sängen med en icke påbörjad deckare av Arnaldur Indriðason. Sambon hade vid det laget vaknat, gått upp, fått i sig kaffe och gått och lagt sig igen eftersom även hon kände sig en bit från topp idag. Efter kapitel 1 i boken somnade jag, fast det inte var något fel på bokens innehåll. Halvannan timma senare släpade vi oss båda upp. Huvudvärken var kvar. Började jag inte känna lite ont i halsen också? Fick ett erbjudande om att följa med några vänner på bio i kväll men vi kom fram till att vi inte skulle vara något bra sällskap idag. Vi bestämde oss för att ha en lugn hemmakväll och att det skulle göra oss bäst.

Nu är det eftermiddag och Kanal 9 kör ett Top Gear-avsnitt från Indien. Himla kul faktiskt! Magen börjar kurra, inte för att jag ser ett program från Indien utan troligast för att jag inte har ätit något sedan den där tallriken cornflakes. Det verkar vara dags att se om det finns någon mat i frysen.

Nya Wermlands-Tidningen toppar på sin hemsida om Filipstadsbon som skall vara med i Big Brother, DN toppar med nyheterna runtomkring det senaste mordet i Malmö.  Det verkar med andra ord som att detta är en helt vanlig jäkla lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar