måndag 14 oktober 2013

Helgpermission

Under den gångna helgen var jag för första gången på permission från sjukhuset med övernattning hemma.



På lördag eftermiddag åkte jag hem. En kopp kaffe blev det hemma vid köksbordet. Jag öppnade också ett par paket som jag hade fått av goda vänner. Lite vila i sängen hann jag med också. Sent på eftermiddagen ordnade min sambo och jag till tacos (som jag hade "beställt"). Även om min sambo fick fixa det mesta så stekte jag i alla fall köttfärsen.  Det var såklart fantastiskt att äta god mat i sitt eget kök efter flera månader på sjukhus. jag brukar föredra öl till tacos men efter stroken har jag ju alkoholförbud... så om en månad...
Nu fick det bli julmust istället och det funkar ju alltid bra.

På lördagskvällen blev det soffhäng framför Mord i Paradiset medjulmust, chips och ostbågar.

Jag somnade ganska snabbt när jag väl gick och la mig. Så skönt att sova i sin egen säng för första gången sen i juni.

Vaknade på söndag morgon i en röra av kuddar, flanelltecken och sambo. Solen sken in mellan persiennerna och lätt, skön luft kom in genom fönsterspringan - jag fick en känsla av vår eller försommar.
Det blev frukost och efter det gick vi och la oss igen för att ligga och småsussa ända till halv ett.

Lunch på tacoresterna. Vid tretiden på eftermiddag var det transport tillbaks till sjukhuset för min del.
Underbar helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar