onsdag 2 oktober 2013

Permissioner & rehabilitering

För ett par veckor sedan var jag på min första permission från sjukhuset. Det blev några timmar på lördagen. Transport hem på förmiddagen och transport tillbaks på eftermiddagen. Eftersom jag nu mestadels sitter i rullstol så var transporterna beställda med bärhjälp. Jag bor 4 halvtrappor upp så jag sitter kvar i stolen medan två personer bär mig upp/ner i rullstolen. Allt gick bra när jag väl var hemma. Det kniviga var toalettbesök. Det löste sig bra med att jag gick med hjälp av ett betastöd mellan rullstol och toasits. Allt med stöd och övervakning av min sambo. Det var skönt att både komma från sjukhuset och att komma hem. Jag hade "beställt" stuvade makaroner med stekt falukorv. Det blev den godaste måltiden på flera månader.

 Igår var jag på ny permission, fast denna gånger ett par timmar till jobbet. Det var mycket trevligt och blev rena kramkalaset.  Det blir säkert någon sväng dit igen framöver.

Idag stod det åter rehabilitering på schemat. På förmiddagen blev det självträning  i form av träning av benen med en boll mellan knäna samt stående med tyngdöverföringar mellan vänster och höger ben. På eftermiddagen var det träning med sjukgymnasten. Först träning att gå i trappor, sen benövningar på brits. Träningspasset avslutades med benpress

4 kommentarer:

  1. Förstår att det är skönt att få lämna sjukhusväggarna, även om det bara är litegrann.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja det är verkligen skönt att både komma ifrån och komma till något bra.

      Radera
  2. Verkligen skont att hora att det gar at ratt hall aven om jag forstar att det kanns som en lang vag.

    SvaraRadera