fredag 4 oktober 2013

Tosdag och fredag

Dagarna på sjukhus kan bli långa och enformiga, speciellt om man är rätt frisk men då det ändå inte fungerar så bra att ligga och läsa en bok. Normalt sett är dagarna ganska fulla, medsjukgymnastik mm 2-3 gånger per dag. Igår och idag har det varit sjukdomar och folk som har vabbat. Därför har några av mina träningspass blivit inställda. Jag har i alla fall "självträning" på schemat och har fått en del saker som jag kan träna själv.

Igår skulle jag ha haft personvård genom att träna att duscha själv. Det blev inställt pga sjukdom men idag var det dags för dusch. Fick visserligen hjälp med vissa saker men det mesta gjorde jag själv. Det är skönt att känna att fler och fler saker fungerar att göra själv.

Ni som har följt mig vet att jag skulle ha gjort en hjärtoperation i augusti, som blev uppskjuten pga blodförgiftningen. Det talades om ny operationstid i mitten av oktober. Idag fick jag reda på att operationen blir den 13 november, senare än jag hade hoppats på allså, men det är skönt att ämtligen ha fått en tid.

Denna dag har mestadels gått åt till att sitta framför datorn, lite självträning och bara sitta och glo. Närmast väntar lunch. I eftermiddag kommer far på besök och han stannar i stan över helgen. I eftermiddag kommer även min sambo och jag gissar på att vi tar en tur till kafeterian och firar Kanelbullens dag och att vi idag har varit förlovade i 3 år.


Allt detta, på dagen när jag har legat på sjukhuset i 3 månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar