lördag 18 augusti 2012

Första veckan


Då var den gjord, första arbetsveckan efter semestern. Det är lustigt att man är utvilad efter fyra veckors ledighet och sen är helt färdig redan efter den första arbetsdagen. När man väl hade kommit ihåg alla koder och kunnat logga in i systemen på jobbet var det bara att sätta igång. Lite överraskande fanns det bara 384 olästa mejl. Man känner sig lite ringrostig efter ledigheten och det mesta går knaggligt. Farten börjar nu komma tillbaks i alla fall.
Tungt har det också varit i veckan då jag var på begravning i Kungälv i torsdags. Jobbigt och nedstämt både inför det och även efteråt. För mig var det ett sådant tillfälle där jag kände att jag skulle vilja vara på vilket annat ställe som helst – men samtidigt att det inte fanns något annat ställe där jag ville vara. Det är skönt att det är över.
Ute i världen har det hänt intressanta saker i veckan. Julian Assange fick asyl i Ecuador, och det diplomatiska bråket mellan Sverige och Vitryssland verkar ha dämpat sig något. Det ska bli intressant att följa båda dessa historier framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar