onsdag 22 augusti 2012

Löfbergs tappar lite lila

Som kaffeälskare och Karlstadsbo är väl dagens viktigaste nyhet att Löfbergs Lila just idag byter namn till bara Löfbergs. På sin hemsida skriver företaget angående sin nysatsning att den lila färgen inte försvinner, utan det är bara den lilla lila delen av namnet som försvinner. Dessutom presenteras en ny logotype där ö:et har formen av en kaffeböna. Kaffepaketen kommer också i ny design.

Lite märkligt är att nyheten presenteras relativt stort i Nya Wermlands-Tidningen men inte alls i den andra stora tidningen i länet, Värmlands Folkblad. Kanske är tidningarna lika ouppmärksamma som jag själv är. Nyheten om dagens namnbyte gick mig helt förbi under hela dagen tills jag blev upplyst av en kollega. Nu upptäckte jag också att Löfbergs nya logga finns på en bild jag själv tog på rosteriet för två dagar sedan när det var en brand där.

Före detta Löfbergs Lilas nya logga efter namnbytet till Löfbergs
 

2 kommentarer:

  1. Erkänner - har inte heller lagt märke till detta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite märkligt. Men som någon vis person lär ha sagt - "Det första man blir blind på är ögonen".

      Radera